onsdag 1 april 2009

Känns det jobbigt att börja jobba?

Idag var första dagen på Tuvas inskolning på förskolan. Känslan att gå dit var lite som när man själv kom till en ny skola. Jag, Linnea och Tuva gick tillsammans och pratade i en timme med en pedagog och en annan familj. Det var lite genomgång av rutiner och sånt. Vi fick svara på lite frågor om Tuva drack ur pipmugg, hur det gick med napp och andra frågor som säkert alltid ställs. Det var lite av en spänd situation, vet inte om jag gjorde bort mig, men för att lätta upp stämningen lite så sa jag att Tuva gärna tog en cigg och en kopp kaffe efter maten. Kände mig som en göteborgare som ska vara så där hurtigt rolig hela tiden. Tuva var glad och verkade inte vilja gå hem och det är det viktigaste.

Många har frågat mig den sista tiden om det är jobbigt att börja jobba. Ser det inte alls som jobbigt att börja jobba. Det som är jobbigt är att inte få vara med Tuva hela dagarna. Riktigt jävla jobbigt känns det.

Annars så var det länge sedan jag bloggade. Laddade på ett längre inlägg, men det blir ovanstående samt ett litet kort här under istället.

Känns som om att jag varit med i ett Dr. House avsnitt de senaste månaderna. Det hela började med vad jag trodde var träningsvärk. Träningsvärken gick inte över utan istället blev den värre och jag fick röda prickar på underbenen. Vissa dagar kunde jag knappt gå. Var någon typ av vaskulit sjukdom, som de första läkarna jag träffade bara skakade på huvudet åt . Högkostnadskortet fick jag efter två veckor. Har säkert lämnat blodprov över 10 ggr den senaste tiden. Har även lämnat kissprov ett par gånger. Två dagar har jag fått kissa i dunk. Jag kissar ungefär 2 och en halv liter om dagen. Nu är jag bra i benen men jag har fått något strul med njurarna vilket troligtvis beror på bensmärtorna. Jag tror att jag ska få göra en biopsi snart och det känns spännande. Jag ser det lite som den där scenen i Pulp Fiction där någon får en spruta i bröstet.




Jag tror att jag kommer att få min nål i ryggen. I helgen drar allsvenskan igång, vilket jag verkligen ser fram mot.



2 kommentarer:

  1. Förlåt att jag har varit borta ett tag. Du har säkert trott att jag varit sur men det har jag inte. Trots att mina ungdomsillusioner nu krossats. Sanningen det högsta är, för mig. Illusionen är bara rolig. Satans helvete du råkat ut för men tydligen inte lika illa som min andra dotter som jag faktiskt vakade över ett litet tag. Nu är hon okay igen och det blir säkert du också. Ta det lugnt och stressa inte. Förstår faktiskt din saknad efter dygnetrunt-samvaron med Tuva. De är beroendeframkallande de små liven och ju mer man får utav dom desto mer vill man ha. Faktiskt det bästa och roligastye jag gjort i mitt liv att ta hand om mina egna barn. Önskar bara jag fick göra om det med de stora. Nu när jag blivit lite smartare.

    SvaraRadera
  2. Du har en namne som kanske kommer med i melodifestivalen ! Han har också en blogg på www.metrobloggen.se/Andreaslanger och "hans" låt är riktigt bra.

    Om jag hört den ? Ja, han är en av webjoker-bidragen där alla kan rösta på sin favorit. Själv har jag lyssnat igenom alla 179 bidrag en Andreas låt är en av mina 4 favoriter. (Den som är intresserad kan läsa om vad jag tycker på www.metrobloggen.se/esc .)

    SvaraRadera