torsdag 5 februari 2009

Jag är som pappa!

Ett av mina många minnen som liten är när jag sitter i bilen på väg till dagis. Som vanligt har det säkert varit en stressig morgon och det är alltid pappa som lämnar mig. När vi parkerar utanför dagis inspekterar pappa mig och oftast har jag O'boy runt munnen. Pappa plockar fram en gammal servett och med lite saliv på den "tvättar" han mig i ansiktet. Fan det var lite jobbigt tyckte jag nog, luktade cigaretter.

Jag kommer på mig själv att jag gör detsamma med Tuva. När vi kommer ut i dagsljuset så inspekterar jag henne. Ofta har hon mat kring munnen. När vi sitter och väntar på bussen så letar jag efter en gammal servett i fickan. Tar lite spott på den och tvättar henne kring munnen. Hon tycker nog att det är lite jobbigt och att det luktar snus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar