torsdag 15 januari 2009

Fläckar

Jag är jävligt opraktisk, har inte en ens en tumme mitt i handen. Men en sak har jag bestämt mig för att sköta här i hemmet på ett exemplariskt sätt. Det är min kära keramikhäll som får mitt hushållsintresse. Det har gått så långt att jag till och med har läst manualen till den. Nu är det så att jag har fått en liten "fläck" på den som jag inte kan få bort. Den är inte stor, men den finns där. När jag gör rent hällen så kommer den fram. Detta är väldigt frustrerande, ibland glömmer jag bort den. Men sen kommer dagen då hällen ska göras ren, då kommer den fram. Då står jag där och gnuggar, jobbar på med rakbladet men inget händer. Fläcken är som en tanke som alltid kommer tillbaka. Det kan gå dagar när jag inte tänker på den, men när jag är där och putsar kommer den fram.

Fan vad jobbigt det är när den kommer fram. Jag ska börja ignorera hällen ett tag tror jag!

2 kommentarer:

  1. Riktiga tuffingar använder stålull när de gör rent glashällen. Min fru hävdar att det inte repar så länge det löddrar.Testa om du vågar. Jag tar inget ansvar

    SvaraRadera
  2. Jag menar svinto inte stålull. Säger hon som vet vad hon snackar om.

    SvaraRadera