fredag 23 januari 2009

Junibacken

Idag har Tuva och jag varit ute på äventyr. Ett besök på Junibacken tillsammans med kusinerna. Det hela började med en härlig tur med djurgårdsfärjan. Känns kanske inte direkt som något speciellt för Tuva, hon har en viss vana av Waxholmsbåtar. Fick en en liten chock när vi kom till Junibacken, jag har aldrig sett så många barnvagnar vid ett tillfälle. Tänkte nog att det kanske var lika bra att vända med detsamma. Men vi gick in och det var väldigt mycket folk där, men det kanske är så det alltid är. Det bästa tyckte båda Tuva och jag var sagotåget, det var spännande och även om Tuva inte kan sin Astrid Lindgren var det mycket för henne att titta på. Annars så tycker jag inte att det var något speciellt. Barn kanske tycker uppträdandena är bra, men för Tuva var det inte intressant. Sedan så åt vi lunch och det var nog den mest hysteriska matsal jag någonsin ätit i. Kanske Tuva uppskattar det mer om något år. Men visst sagotåget var värt entrepengarna, jag fick lite rysningar när vi åkte förbi Bröderna Lejonhjärta delen. Om jag ska jämföra med en annan typ av utflykt så är det lika kul att gå till en Zoo affär och kolla på akvariefiskar. Hade det vart lite mindre besökare kanske det hade varit en annan sak. Att det kostar 90 kronor för en köttbulle lunch är inte heller värt pengarna, bättre att åka till IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar