onsdag 21 januari 2009

Tuvan på hal is

Var ute på en liten promenad med Tuvan utan vagn. Promenaden är väl inte så lång och Tuvan brukar inte bry sig så mycket. Så länge hon kan plocka lite stenar och skrika. Det var halt idag, töade kanske lite på förmiddagen och frös på efter lunch. Halt var det i alla fall och Tuva hade problem med att gå. Hon tyckte det var kul, men efter ett tag så tröttnade hon. Då gick vi till sandlådan och Tuvan åkte rutschkanan själv högst uppifrån utan att jag höll i. Säkert har hon gjort det tidigare med sin mamma som är lite tuffare än hariga jag. Men för mig var det första gången jag vågade släppa henne. Sedan så luktade vi på sanden, luktade bajs. Kanske luktar sand så när den har varit frusen och sedan tinar. Jag tyckte mig känna igen lukten från när jag var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar