tisdag 13 januari 2009

Hårproblem och månadsbad

Tuvan har precis haft sitt månadsbad, hon får bara bada en gång i månaden. Det räcker tycker vi, så länge hon inte luktar för mycket. När inte badkaret används så ofta så kan vissa saker fungera lite dåligt, som att trycka ner proppen. Det knastrade en hel del, men jag fick ner den till slut. I badet hade Tuva kul, jag kör fortfarande med -"Här kommer vatten". Tydligen säger man så på babysimmet, kanske dags att sluta med det? Att få upp proppen så att vattnet kan rinna ur var svårare än att få i den. Fick använda mig av min kaffesked för att bända upp den. Med proppen kommer den en massa hår, och det är långa hår. Inte så himla nice! Jag vet en som kommer att få ta tag i det lite senare ikväll ;-)

Nu är det bara 11 bad kvar tills tomten kommer sa jag till Tuvan när vi var klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar