onsdag 19 november 2008

Att vara ute i god tid.

Nu när jag är hemma på dagarna så händer oftast inte så mycket. Men den här veckan kändes fullbokad. Måndag skulle jag till doktorn, tisdag skulle vi besöka vår älsklings arbetsplats och idag skulle Tuvan vaccinera sig. Jag tänkte att det kunde vara skönt att komma i god tid så att Tuvan kunde få slappna av lite innan de två sprutorna, så vi kom väl vad jag trodde var en kvart innan utsatt tid. Klär av Tuvan ytterkläderna så hon kan leka lite med leksakerna som finns där. BVC damen tittar ut och frågar om det är Tuvan som kommit (kul när de känner igen ens barn). Jag svarar stolt ja. Visar sig att vi kommit 24 timmar och 15 minuter för tidigt. Fanns helt klart gott om tid för Tuvan att varva ner och leka med leksakerna. Men jag bestämde att vi skulle gå hem istället, hade inte med mig någon mat och bara två blöjor.

Imorgon får vi göra ett nytt försök.

Min vecka har blivit än mer fullspäckad. Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar