torsdag 13 november 2008

Varför blogga?

Föräldraledig, lite extra tid för sig själv kanske man kan tro. Men det är fan i mig mer stressande än att jobba. Trodde att det skulle vara lugnt och skönt, en massa tid till att dricka kaffe. Det ÄR lugnt och skönt att vara föräldraledig, men jag har kommit till en punkt där jag inte vet vad jag ska göra när jag inte leker med Tuvan. Det är FÖR "lugnt och skönt", vilket är stressande. Sitta ute i en park drickandes kaffe är inte så mysigt den här årstiden.

Gå i affärer? Går bara i två typer av affärer, mat- och tv-spelsaffärer. Satsumas kan man köpa varje dag, men inte tvspel. Kanske kan bli ett tv-spel var tredje månad och jag har redan köpt ett under föräldraledigheten.

Det amerikanska valet upptog en stor del men när det nu är över så är det tomt. Fotbolls säsongen är även den över, bara en massa trist strul att läsa om just nu. Så surfande på Internet har gått i stå. Därför är blogg ett litet test. Andra tycker det är kul att skriva, jag tycker att det ibland är kul att läsa. Kanske blir det bara ett inlägg, eller kanske två. Men jag hoppas att det blir fler. Jag hoppas att jag klarar köra det är i minst 1 vecka.


En liten disclaimer. Jag skriver som en kratta. Känner att jag glömt bort vart punkt och komma ska vara. Kanske ska googla meningsbyggnad?

2 kommentarer: