söndag 23 november 2008

Kaos i familjen?

I helgen har vi prövat på att vara en storfamilj. Besök i från Småland, älsklingens pappa med fru och deras barn har bott hos oss två nätter. Livet blir verkligen annorlunda. För mig som just nu är van vid över att att bara ro över mig själv och Tuvan på dagarna var det en riktig omställning. Men det är en nyttig situation, nu kanske det inte är optimalt att bo 9 personer i en tvåa under 48 timmar (Vissa kan nog tycka att det är optimalt ;-)). Men det är intressant att se att det ändå fungerar. Jag tänker på hur det var för 100 år sedan, då var denna livssituation inte ovanlig. På vissa platser i världen är denna situation fortfarande vanlig. Man bor troligtvis ännu fler på mindre yta. Man lär sig att respektera varandra!

En annan lärdom, Jag daltar för mycket med Tuvan. Vissa dagar känner jag att gått bakom henne och kollat att hon inte tagit död på sig själv. Men i helgen kändes det lite som att det bara var att släppa. Hon kommer garanterat att skrika om något händer och klarar sig ganska bra själv.

Så Tuvan skrik om det är något!

Och till vad jag tror och hoppas på kommer bli en av mina trognaste läsare. Kom oftare, det är nyttigt (roligt och trevligt är det självklart också) för mig. Kram!

Kaos? Absolut, men man vänjer sig och då ser man det nog inte som kaos?

2 kommentarer:

  1. Som sagt Du är för gullig. Ni är för gulliga. Det har varit underbart att se er igen i ert mysiga och trygga hem. Med lite distans har jag förstått att mina krigarmostrar och fotbollslirare faktiskt skötte sig bra även om de tog över tillställningen. Har insett att det bara var jag som stod på gränsen till mental kollaps. Men jag bröt inte ihop och vi har faktiskt sparat 400 spänn ;)Vi kommer så fort och ofta vi bara kan och ni orkar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är tufft jobbat! superheroes allihopa! Jag kommer nog läsa din blogg ganska regelbundet

    SvaraRadera