torsdag 27 november 2008

Fyllebild på Facebook!

Jag har inte Facebook, men jag förstår varför så många har det. Det handlar om att ha koll/kontroll. För någon vecka sedan var jag på en 85-års fest, drack lite mycket whiskey. Hamnade senare på efterfest där jag tydligen hade fastnat på bild. Jag vet, eller jag har fått berättat för mig att jag var rätt bra berusad. När någon sedan berättar för en att man är med på en fyllebild på Facebook så blir man nyfiken. Framförallt om den ligger upp till allmän beskådan utanför min kontroll.


Det här är ju inte jag!


Så igår tiggde jag i alla fall till mig en titt på bilden. Var inte så farlig, tyckte att jag såg rätt bra ut. Hade skjorta på mig och det händer väl 1 gång om året, kul att det är dokumenterat.

Facebooks hela affärside lär gå ut på att få folk att känna att de kanske missar något om de inte är med. Varför är inte jag med då? Liten släng av paranoia kanske, tänk vilken koll alla skulle ha på mig. Men vad tror jag. Vem skulle vara intresserad av vad jag gör? Men jag tänker att jag går på stan, träffar en person som jag kanske kände tidigare i livet. Personen säger;

- Jag såg att du har fått barn.

Ingen större fara med den frågan, men på något sätt är det privat. Något jag vill berätta. När man träffar någon på stan som man inte sett på 10 år vill man ju ha valet om att komma undan med;

- Hur är det med dig?

- Jo, tack det är bara bra. Är lite stressad, du får ha det så bra.

Facebook verkar för mig vara lite av en skvallertiding för allmänheten, behovet av att synas uppfylls. Nu är jag inte helt hundra på hur Facebook fungerar, men det känns som att man lägger upp sina egna vimmelbilder och hemma hos reportage?

Men skulle det inte vara kul just nu ha tillgång till dessa hemma hos reportage som pappaledig? Frågade min älskling hur många kompisar hon hade på Facebook, 96 stycken var det. Fan, jag kanske har typ 100 polare bara en registrering bort!

Argumenterar jag bara med mig själv om varför jag ska eller inte ska registrera mig? Har jag några bra argument?

1 kommentar:

  1. Hade mina fyllor varit publiserade med bild på facebook skulle jag ha tagit livet av mig.

    SvaraRadera