fredag 28 november 2008

Boken Snippan och Snoppen väntar!

Man får en hel del barnböcker när man har barn. Vissa är Tuvan fortfarande lite för liten för. Nu är det mest Busbabyn och Katja katt kramas som gäller. Men i hennes bokhylla finns det massor av andra roliga böcker som jag ser fram mot att läsa. En bok som kanske är lite speciell är boken Snippan och Snoppen väntar.

Snippan och Snoppen väntar handlar om två syskon som ska gå på kalas. Man får följa deras dag, hur otåliga de är. De tycker det är så jobbigt att vänta, vilket det ofta är när man ska göra något roligt. Att rita är inte lika kul när det är något mycket roligare som ska att hända senare.

OK, vi har ingen bok som heter Snippan och Snoppen väntar. Men jag har funderat på hur en bok som handlade om kompisarna Snippan och Snoppen skulle se ut. Snippan och Snoppen väntar låter som en amerikansk avhållsamhetsbok för ungdomar, så det kanske inte är det bästa titeln. Men skulle det vara bra om det fanns böcker som handlade om Snippan och Snoppen? Jag tänker mig att de är illustrerade lite som Tummen böckerna.

Snippan och snoppen busar
Snippan och snoppen ritar
Snippan, Snoppen och Spöket


Är det lite over the top kanske?

Storyn till Snippan och Snoppen väntar snodde jag från Mia och Maja väntar. En Pixi bok med nummer 869.

Apropå snippor:

Jag såg ett avsnitt av Two and a Half Men för någon dag sedan. Jag vaknade till när jag såg snippan i textningen. Indoor plumbing hade de översatt till snippan. Tanken var väl att killar har outdoor plumbing?

1 kommentar:

  1. Har inte jag läst det här inlägget någon annanstans? Amerikanarna är för roliga.

    SvaraRadera