måndag 1 december 2008

Decembers 2 första paket

När jag var liten så hade jag en paketkalender. Kan tänka mig att Mamma svor en hel del i när hon slog in de 24 små paketen. Egentligen var det 48, brorsan hade en också. Nu har Tuvan tagit över kalendern, tror inte att hon förstår vad det är. Men jag slog in 24 stycken paket igår, 15 pixi böcker (tack Sebastian) och lite andra småsaker. Vet inte om det är en bra idé med kalendern, Tuvans krav kommer bara att öka på paketen med åren. Vi får se om det blir en återkommande tradition eller är en engångsföretelse.

När jag nu vaknade imorse så var det ett annat paket jag fick ta tag i innan paketkalenderns. Tuvan kände väl att hon inte ville vara sämre än oss. Hon måste jobbat på innehållet ett bra tag, hur mycket skit ryms det i en 1-åring? Oftast när man byter en blöja ser man lite av det vita på insidan av blöjan men inte den här morgonen. Rinnigt, illaluktande och en massa majskorn. Jag tror att Tuvas första kebab som hon åt igår är orsaken till laddningen. Jag har varit bortskämd med Tuvas bajsrutiner, oftast kissar hon bara på natten. Morgonen brukar börja med att byta kissblöja, sedan äter hon gröt, jag får i mig en kopp kaffe. Vi kollar lite på morgon tv, sedan brukar Tuvan börja pressa lite, blir oftast bra skitar.

Tuvan fick en boll i kalendern, hon lyckades öppna paketet helt själv. Kostnaden för kalendern blev 107 kronor vilket jag tycker är bra jobbat.

Jag vet vad Tuvan får för paket imorgon, men jag är inte helt säker på vad jag får. Jag ska köpa en massa med bananer idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar