måndag 8 december 2008

Väderrapport?

Jag brukar inte kolla på vädret, det brukar bli som det blir. Vad jag efterfrågar är en magrapport för sitt barn. I Fredags skulle jag till landet med Tuvan och hälsa på hennes farmor och farfar. Visste att Tuvans mage inte var att lita på just då, men hennes mor skulle få hem kompisar så jag packade ihop våra saker. Farfar kom och hämtade oss, efter 15 minuter kommer spyan. Hon hade ätit en del banan så jag ska väl egentligen inte klaga på hur den luktade, det kunde ha varit värre (någon typ av fisk i barnmatsburken). Bara att sätta igång att torka, sa direkt att det nog var lika bra att åka hem. Helt klart skönare att sköta dessa saker hemma, men vi hamnar till slut på landet ändå. Tuvans humör var det inget fel på så det blev en trevlig kväll (?) och jag kunde slappna av från hennes magbesvär.

Vid 7 tiden på lördagsmorgon vaknar Tuvan. Jag är inte superpigg, men kollar till henne. Något är fuktigt i hennes säng, kan inte säga om det är bajs och kräks. Helt klart bajs och det är en hel del. Hemma i stan är det en sak att fixa detta, på landet en annan. Av med kläderna och sedan ner i badkaret. I stan är vattnet optimalt när man sätter på kranen. På landet är det en helt annan sak, man får vrida på kranarna bra länge för att få till den rätta temperaturen. Det löser sig (skiten) hur som helst och dagen har börjat precis perfekt. Känns som att jag har bajs över hela mig, lukten vill inte försvinna. Jag klär på Tuvan hennes ytterkläder och sätter henne i vagnen och går ut och tar en cig. Tror jag har läst någonstans att lukten av lik inte försvinner så lätt, det är samma sak med magsjukebajs. Ringer hem till storälsklingen, hon låter inte alltför pigg. Hade blivit en sen natt för henne, men jag förklarar att det blir första båten hem för min och lillälsklingens del.

Väl hemma lämnar jag över ansvaret, lite senare på dagen (tre blöjor senare) frågar min älskling om vi ska klunsa om blöjbytet. Jag tänker så här, min älskling är lite sliten och hon vet att jag har lite till godo på henne just då men blöjorna är inte kul. Jag torskar klunsen, sedan så köper vi pizza och slappar framför TV.

Söndag morgon, Tuvan vaknar vid sjutiden. Något är fuktigt i hennes säng, jag vet inte om det är både bajs och kräks. Men mycket bajs är det, börjar klä av henne och då kommer sprutbajsen, det hamnar på golvet och väggen bakom mig. Jag frågar mig själv, varför låtsades jag inte sova? Jag ropar efter min darling - Hjääälp! Hon kommer och räddar mig sedan så går vi på julmarknad och städar hela lägenheten. En bra söndag!

Vår familjs diktator just nu är Tuvans mage. Vi försöker göra en stadskupp och köpte igår en massa majsprodukter. "Snälla majs, rädda oss från bajs!" Det kanske blir vår räddning?

När jag kom hem i lördags så hade tjejkvällstjejerna röjt undan alla dunfjädrar. En eloge till dem att de hade för ändamålet köpt in kuddar så att våra fick vara fortsatt hela. Var nere i grovsoprummet igår och där såg det ut som kronfågels slakteri.

Magrapport? Det är väl som med vädret, det blir som det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar