tisdag 30 december 2008

Cigg

Detta är en historia som börjar redan under min älsklings resa till afrika. Hon kommer hem med ett par paket cigg från kenya. Vi ska feströka, reglerna är följande. Röka på fest eller efter resa. Visst låter det enkelt? Går man på fest så är det OK, har vi ett paket kvar efter en resa är det OK. Vi kan inte köpa ett paket bara för att ha hemma, vi kan bara röka cigg som är kvar efter en fest. Hur som helst. Idag var vi och storhandlande, min älskling kollar på mig i kassan. Jag tror att jag nickar till att ett paket cigg till nyårsafton är OK. Min älskling tolkar det som att vi ska köpa ett i morgon. Väl hemma så lagar vi mat och förbereder oss för att våra gäster ska anlända. Vi har en cigg på hyllan som vi båda ser fram mot. Gästerna går, vi har druckit en hel del vin. Ciggen gick åt väldigt tidigt. Nikotinet är slut!

Man kan springa till turken (service butiken) och köpa ett paket, men jag som brukar läsa pizza menyn på toaletten vet att man kan beställa dem för hemkörning. Vi skämtar lite om det hela. Jag ser att min kvinna har ett enormt nikotinsug. Det hela slutar med att vi sitter med en påse grillchips, cola, capricciosa och ett paket marlboro silver för 200 spänn. Detta skulle aldrig kunna hända i Småland, mitt dåliga samvete för att ha dragit flickan till Sthlm är bortblåst. I alla fall tills i morgon då vi vaknat upp och äter en pizza till frukost. Men vi bor i Sthlm och där kan man lösa det mesta via telefon.

Sthlm - Synd - Lathet! Men alldeles underbart! Frågan är om någon håller med.

Kan Hank Moody göra det han gör kan vi köpa cigg på hemkörning.

Wow, detta är mitt första inlägg efter semstern!

1 kommentar:

  1. Att få ett bloss när suget skriker är som om livet blir en omvänd hand. Helt plötsligt kommer färgerna och glädjen tillbaka. Jag är expert på området, liksom synd och lathet. Det här är ingen större synd. Coca cola däremot är att gå djävulens ärenden.Det sockrade vattnet är stulet (Köpt)av Indiska barn som får stå utan vatten. Oj, förlåt. Kan inte låta bli...

    SvaraRadera