tisdag 16 december 2008

Det hemliga receptet på sillsallad

Fick tag på mormor. Hon frågade om jag inte kunde komma och hämta en sats istället. Men efter lite övertalning så fick jag receptet om jag lovade att inte dela med mig av det. Klart att jag lovade det! Ändå ingen som läser här, får nog bli en receptsamling istället för en blogg.

Sillfiler som man har för att lägga in. Burk med 2 fileer (inläggningssill från ica)
En burk med rödbetor (mellanstor)
2 stycken äpplen
6 kokta potatisar
1 gul lök (mellanstor)

Skär allt i småbitar, blanda ihop. häll på lite rödbetsspad samt salt och peppar (kryddpeppar).

Ska stå i kylen något dygn.

Häll på grädde vid servering.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Tack för receptet, jag har länge letat efter ett bra recept til en sillsallad.
    Jag läser alltid din blogg, ibland är det svårt o sova, för att jag ligger o tänkter på vad du ska skriva i nästa inlägg.

    SvaraRadera