torsdag 11 december 2008

Spela spel

Jag tycker om data och tv-spel. En dröm jag har är att även Tuva ska tycka om det. Hur mycket kan man pusha sitt barn? Det är inte så att jag som Tiger Woods föräldrar tejpar fast golfklubba (handkontrollen) i handen på henne. Jag vet inte om Tuva förstod att hon fick poäng, hon sjöng inte så mycket. Men det här är hennes första spelsession. Snart så kommer hon att dominera, tjata på mig att köpa nya spel. Vi är i majoritet i familjen då, livet kommer att bli så mycket enklare ;-).


Kanske ska jag skaffa henne en gamertag?

1 kommentar:

  1. Du måste visa hur man gör genom att sjunga själv. Det finns inget barn tycker mer om än att sjunga de barnvisor som de hört tusen gånger. Nu håller vi på med en liten rysk visa som gammelgotte hittat på. Jag ska lära dig den när ni kommer.

    SvaraRadera