tisdag 2 december 2008

Läckande blöjor!

Som förälder har man fått nya saker som man kan fundera på. Varför är vissa blöjor bra när andra suger (;-)) dåligt? Vi har använt oss av Libero mest hela tiden. Sedan så fastnade jag för någon vecka sedan för Pampersreklamen. Köper man ett paket Pampers så får ett barn någonstans i världen en vaccination. Superbra initiativ från Pampers! Men blöjorna passade inte Tuvan, de läckte ut skit på låren. Jag är oftast snabb på att byta blöjan, tar jag den med detsamma så kommer det att vara mindre jobb tänker jag.

Ska man ha dåligt samvete om man köper blöjor som inte vaccinerar andras barn?

Vi har även testat ICAs blöjor den sista veckan. De var ännu sämre, eller de är inte kompatibla med Tuvans bajs just nu. Idag vaknade jag till ännu en monsterbajs, bajset hade runnit ut i pyjamasen och det var bara att ställa Tuvan under duschen.

Igår var jag till affären och köpte ett paket trygga Libero. Vi får se om de kommer att läcka under natten eller om jag kan få blogga ett puh i morgon.

Idag ska vi äta mer bananer!

1 kommentar:

  1. Jag vet vad du pratar om. Vår erfarenhet är att icas blöjor faktiskt är bra (och billiga). Men moderna blöjor är suveräna, tror man. Förskolan kräver numer gamlatypen av blöja eftersom personalen får utslitna handleder av liberoblöjan. Vad gäller Tuvas mage är jag rädd att hon ärvt min överkänsliga mage. Som barn tålde jag inte c-vitaminrika frukter som jordgubbar och apelsiner. Dessutom har jag varit allergisk mot socker i hela mitt liv. Samma sak med brödprodukter. Det tog mig 50 år att inse det och få en behaglig tarm. Man har skitit illa i hela sitt liv och trott att det ska vara så. Testa !!!

    SvaraRadera