måndag 15 december 2008

Vånda

Igår var en tung dag för min älskling, hon flyttade sin blogg. Kan tänka mig att det var liknande känslor som när hon bestämde sig för att flytta till Stockholm. Blogg.se/Småland var en trygg tillvaro, hon visste hur det fungerade. Men samtidigt fanns det så mycket fler möjligheter med wordpress.com/Stockholm. På blogg.se var administrationen/vardagen enkel men med wordpress.com/Stockholm så var det så mycket mer man måste tänka på funktioner/tunnelbana.

Så var det kanske inte, men hon tyckte det var lite jobbigt. Kommentarerna kom inte med, wordpress har inte stöd för google analytics och hon var tvungen att hitta en ny design. Jag ser flytten som positiv och jag tror att det är många som håller med mig. För visst har vi saknat hennes inlägg? Var det här den nystart vår favvoblogg behövde? Det är bara att vänta och se.

Att flytta bloggen togs även upp kring middagsbordet. Som ni ser på bilden tycker Tuva att flytten kanske inte är det bästa draget. Hon undrade hur ska alla trogna läsare hitta rätt? Sedan så var det ju det här med att wordpress var en amerikansk lösning, det luktade lite illa. Blogg.se var ju av svensk kvalité.

Gör som jag och uppdatera era bokmärken! http://llowejko.wordpress.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar