måndag 8 december 2008

Letar efter böcker

Jag är på jakt efter en ny författare. Jag känner att jag är väldigt bestämd med vad jag är ute efter. När man surfar runt på nätet hittar man ibland saker som gör att man hajar till.

BBC har skapat en egen TV-serie som handlar om Kurt Wallander. Kenneth Branagh kommer att spela Kurt och det verkar som att serien är inspelad i Ystad, Sverige. Hur konstigt kommer det inte att kännas att se den?




Sedan så var jag inne på den amerikanska bokhandeln Barnes and Noble för att kolla lite, får då se att de rekommenderar Stieg Larsson. Väldigt ballt, genererar nog en hel del pengar till Stiegs bror och far men inte till hans Sambo!




Våra författare går ganska bra ute i världen. Jag är ute efter något som liknar Michael Connelys böcker om Harry Bosch. Så om någon av mina 7 läsare som svarat på min undersökning har något tips får ni gärna lämna en kommentar.

1 kommentar:

  1. dennis lehane
    Stuart MacBride
    Jo Nesbö
    peter robinson
    ian rankin

    I den ordningen.

    På svenska: Leif GWs första serie

    SvaraRadera