fredag 12 december 2008

Fortsätter leta böcker

Fick lite tips på författare i ett tidigare inlägg. Funderade på att dyka in på personens blogg och tacka för tipsen. Hur går det till om man vill tacka för en kommentar, kan jag kommentera på hennes blogg i vilket inlägg som helst eller ska man maila? Hur som helst, listan var så här sedan så har jag kommenterat.

dennis lehane - Jag älskade Patient 69 eller var det 57 , sedan så var väl mystic river bra (kanske var det filmen som var bra?) Annars så har jag inte fastnat för hans böcker, kanske måste jag testa dem igen.

Stuart MacBride - Klarar inte av om boken utspelar sig i England, Skottland, Irland eller Wales.

Jo Nesbö - Kollade upp Jo i bokhandeln idag, hette han Henry Hole? I boken jag kollade på så skulle Henry åka till Australien och köra hårt med den australiensiska polisen. Det går inte ihop för mig. Han är ju norrman!

peter robinson - Klarar inte av om boken utspelar sig i England, Skottland, Irland eller Wales.

ian rankin - Klarar inte av om boken utspelar sig i England, Skottland, Irland eller Wales.

På svenska: Leif GWs första serie - Just nu skulle jag bara höra hans efterlyst snusningar om jag läste dem

Fan, jag dömer ut vissa författare för snabbt. Jag vill läsa deckare som utspelar sig i LA och polisen ska vara döpt efter en konstnär. Borde vara krav på att vissa författare gav ut minst 3 böcker om året. Jag vill ha en serie på typ 10 böcker med samma huvudkaraktär. Just nu testar jag något med Lee Child, en Reacher bok. Den är väl OK, men jag är absolut inte såld.

Tack för hjälpen Lina, jag kommer ihåg er bokhylla. Du tipsade om Harlan Coben.

En annan författare som är OK är Jeffery Deaver, men jag tycker nog att Lincoln och Amelia är lite ut tjatade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar