onsdag 10 december 2008

Fick en kommentar

Jag fick en kommentar på min text om att vara 2:a.

Kvasifilosof sa...

"Du kan nog skatta dig lycklig att vara 2a.. min uppfattning att det är under den tiden som du är pappaledig som barnet utvecklar sin personlighet. mer "första" ord kommer fram.. jag tror nog en hel del av din personlighet kommer präntas in och göra intryck på Tuva än om du skulle varit 1:a..

stackars pappalediga svensk."

Kan säga att jag blev väldigt glad över kommentaren. Den var som en inbjudan till en diskussion. Jag skulle vilja säga till Kvasifilosof att du måste missuppfattat min text. Jag är extremt glad över att kunna vara föräldraledig. Jag är medveten om att det är under en period när min dotter "utvecklas" på ett roligare sätt. Vad jag ville få ut med texten var situationen jag som pappa hamnar i när jag är föräldraledig. Det jag tyckte var intressant är att jag inte kunnat hitta något speciellt på Internet som tar upp situationen.

Det kanske mest spännande med kommentaren var att jag inte riktigt kan klura ut vem som skrivit den. Är det någon som bara surfat in på min blogg eller är det någon jag känner?

1 kommentar:

  1. Skumt, texten skulle vem som helst i släkten kunnat skriva. Men ingen skulle kalla sig kvasifilosof. Vi är allihop riktiga filofoser. Sista meningen är det helt klart en invandrare som skrivit. Det skulle mycket väl ha kunnat vara jag. Men det är det inte. Det är jag som skrivit den andra kommentaren. Där jag drog liknelsen med vår diskussion härom sistens att det inte finns någon frisk individ som gillar att vara arbetslös. Kan du se likheten och förstå den arbetslöses problematik?

    SvaraRadera